Blog Hans Pouw

15 maart 2015

Zorg in Wijk in goede handen maar ook afhankelijk van landelijke regels

Afgelopen week hebben we als partij uitvoerig gesproken over de veranderingen in de zorg. Onze conclusie is dat we trots mogen zijn op wat we in onze gemeente al gerealiseerd hebben en waar we allemaal mee bezig zijn. In Wijk is de zorg in goede handen maar er zijn ook zorgen door de landelijke regelgeving en bezuinigingen.

Foto: Elton Wollenberg
16 maart 2014

Spelregels bij samenwerking met andere gemeenten

Dat Wijk bij Duurstede een zelfstandige gemeente blijft, is belangrijk. Hoe meer mensen zelf ruimte krijgen om mee te beslissen over hun omgeving en de voorzieningen, hoe beter dat voor de democratie is. De Wijkse schaal is hier uitstekend voor. Dat blijkt ook uit de vele mooie initiatieven die hier tot bloei komen.

17 februari 2014

BIGA-medewerkers de klos?

Op 1 januari 2015 treedt de participatiewet in werking. Vanaf dat moment wordt de Wet Sociale Werkvoorziening afgebouwd. Gemeenten worden verantwoordelijk voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, maar moeten dat doen met minder geld. Op dit moment krijgen mensen echter nog een indicatie voor de WSW, of hebben ze een baan bij een instelling voor de sociale werkvoorziening. Hier in de regio is dat de BIGA.

5 januari 2014

Met beide benen op en in het veld

Het jaar 2013 zit er weer op. En het was een bijzonder jaar, dat kun je wel stellen. Met dramatische momenten als de dood van de kinderen Ruben en Julian, ernstige ongelukken, een windhoos, maar ook heel mooie gebeurtenissen.