Goed gesprek tussen bestuur dartsvereniging en SP

27 juli 2016

Goed gesprek tussen bestuur dartsvereniging en SP

Foto: Jan Burger

Wijk bij Duurstede - Gisteren waren SP-raadslid Gert de Heus en wethouder Jan Burger te gast bij Break Out. Drie bestuursleden van de dartsvereniging gingen het gesprek aan en al snel werd duidelijk dat er niet volgens het besluit van het college is gehandeld. Begin dit jaar gaf het college aan dat een lening zou kunnen worden afgesloten via Wijksport of er een goede alternatieve locatie beschikbaar moest zijn. De conclusie was dat vanuit Wijksport alleen maar is ingezet op een alternatieve locatie, ook al werd er geen geschikte ruimte gevonden.

[<--break->]

Ook maakten de bestuursleden duidelijk dat er gesproken is met bijvoorbeeld een yogavereniging en een bridgeclub, maar dat die volgens de tussentijdse manager van Wijksport niet in de ruimte van de dartvereniging terecht zouden kunnen.

“Dat kan natuurlijk helemaal niet. Ook is duidelijk geworden dat de dartsvereniging zo’n 100.000 euro gespaard heeft en er een goed financieel verhaal ligt voor een nieuw gebouw. En darten is bovendien populair in onze gemeente,” vertelt Gert de Heus.

“Het voordeel van een lening bij Wijksport is dat de dartsvereniging dan gewoon bij de erkende sporten hoort en bovendien geen BTW hoeft te worden betaald. In een ambtelijk gesprek is vooral gesproken over handhaving. Dat betekent dat er advocaten worden ingeschakeld en er dus voor beide partijen kosten komen. Waarom niet eerst de gesprekken met het nieuwe bestuur van Wijksport afwachten,” vraagt SP-wethouder Jan Burger zich af.

“Het is belangrijk dat de tijdelijke locatie die er nu is voor de dartsvereniging wordt vervangen door een nieuw gebouw. De plek kan nog nader worden bekeken, dat zeggen ook de bestuursleden van Break Out. Ik hoop dat er straks serieus en goed wordt gesproken tussen het nieuwe bestuur van Wijksport en de dartsvereniging,” besluit SP-raadslid Gert de Heus.

“Het bestuur van de dartsvereniging is eerder dit jaar van het kastje naar de muur gestuurd en een serieus perspectief is er nooit geboden. Daar moet nu dus verandering in komen,” vult wethouder Jan Burger aan.