Van Vliet mag verhuizen

3 juli 2024

Van Vliet mag verhuizen

Houthandel van Vliet mag na een lange procedure dan eindelijk verhuizen. De gemeenteraad keurde deze week het nieuwe bestemmingsplan goed. De Langbroekse onderneming zal van de Gooijerdijk verplaatst worden naar een nieuwe locatie naast het Stefanusterrein, het bedrijventerrein Cothen. ‘Het is een lang proces geweest, waar zelf aan het einde toe de Provincie  nog onderzoeken wilden zien. Maar we zijn er van overtuigd dat er een prachtige nieuwe plek komt voor Van Vliet’, legt wethouder Jeroen brouwer uit.

De verplaatsingsaanvraag liep aan enkele jaren toen Brouwer aantrad. Met de ondernemer en de ambtenaren is jij er extra aan gaan trekken. Als wethouder is hij verantwoordelijk voor de ruimtelijke indeling. ‘We snappen best dat een dergelijke verplaatsing goed bekeken moet worden. Maar steeds een nieuw onderzoek vragen, bracht wel menige verzuchting met ons mee. Gelukkig was men bij Van Vliet erg begripvol. En de extra inspanningen hebben geloond’, bekijkt de Wijkenaar.

De houthandel is deels al verhuisd naar een bestaand pand op het Cothense terrein. Na het slopen van de boerderij zal op het naastgelegen weiland een nieuw houtpark ontstaan. ‘De verbouwing van het huidige pand, laat al zien hoe mooi het kan worden. Nu liggen achter het benzinestation allerlei houtstapels. Dar komt een mooi ingericht terrein, passend in de groene omgeving. Geweldig dat dit nu eindelijk allemaal mag gebeuren,’ eindigt Brouwer.