SP start campagne over grote ongelijkheid

7 februari 2015

SP start campagne over grote ongelijkheid

Wijk bij Duurstede - Zaterdag 14 februari begint de Wijkse SP om 11.00 uur op het Van Egmondplein met de campagne ‘Er is genoeg voor iedereen’. Daarmee benadrukt de partij de grote verschillen tussen de allerrijksten en de armste mensen in Nederland. ‘Er is genoeg voor iedereen’ is onderdeel van de campagne voor de Provinciale Statenverkiezingen op 18 maart. “Het feit dat  de rijkste tien procent zestig procent van het vermogen in ons land bezit, terwijl de armste tien procent gemiddeld 27.000 euro schuld heeft, vinden wij schrijnend,” legt lokaal campagneleider Elton Wollenberg uit.

Foto: Jan Breur

Elton Wollenberg bij de aftrap van de Provinciale campagne op 7 maart in Amersfoort

“Brievenbusfirma’s zoals Starbucks en Apple betalen slechts vijf procent belasting, terwijl de middenstanders, waarvan we er in Wijk veel hebben, minstens twintig procent aan de fiscus moeten afdragen. Dan snap ik wel hoe Apple aan die recordwinsten komt. Een deel had eigenlijk naar onze schatkist moeten gaan," vult afdelingsvoorzitter Frans van der Tol aan. “Bovendien blijkt uit onderzoek van het Sociaal Cultureel Planbureau dat driekwart van de Nederlanders vindt dat de inkomensverschillen te groot zijn. Kortom, alle reden om hier iets aan te doen!”

De op 18 maart gekozen Statenleden kiezen de leden van de nieuwe Eerste Kamer. “Een stem op de SP helpt om het huidige beleid te stoppen in de Senaat. Dat is al gelukt met de Zorgwet en ook met de vermindering van de rechtsbijstand,” aldus Van der Tol.

Op vrijdagavond 13 februari om 20.00 uur start de SP in het Muziektheater aan de Rijnstraat de campagne voor de komende Provinciale Statenverkiezingen. De actie ‘Er is genoeg voor iedereen’ komt daarbij ook ruimschoots aan bod. “Alle SP-leden, maar ook andere geïnteresseerden zijn daar van harte welkom,” besluit Wollenberg.