Nieuw kunstgrasveld voor SVF

24 september 2017

Nieuw kunstgrasveld voor SVF

COTHEN – Afgelopen weekeinde begon de nieuwe voetbalcompetitie. Voor voetbalclub SVF was dat een feestelijk begin. Zij begon op een splinternieuw kunstgrasveld. “Gelukkig was dat op tijd klaar, , anders hadden wij als gemeente een groot probleem”, lacht Jeroen Brouwer. Als wethouder had hij de eer om samen met de beoogd nieuwe voorzitter Erwin Rieff de aftrap te verrichten. “Om elk risico te mijden is het een kurk ingestrooid veld geworden”, vertelt de wethouder.

Aan het einde van het vorige seizoen kreeg de Wijkse gemeente, in het geval van SVF nog zelf eigenaar van het sportpark, een rapport waarin stond dat het kunstgrasveld van de Cothens club vervangen diende te worden. Gezien het late tijdstip moest de gemeente daarna nog vol aan de bak om alles op tijd klaar te krijgen. “Maar gelukkig is dat gelukt. Niet in de laatste plaats dankzij de medewerking van de club zelf. Er kon steeds snel geschakeld worden en dus verliep het proces alsnog goed”, bekijkt Brouwer.

Bij het maken van de keuze voor het kunstgras is gekozen voor een veld dat ingezaaid is met kurk. Volgens de SP-wethouder niet meer dan logisch. Instrooien met de oude rubberkorrels moet men wat hem betreft niet meer willen. “Ook al is rubber volgens diverse rapporten niet gevaarlijk. Voorkomen blijft toch beter dan genezen. In samenspraak met SVF is er nu gekozen voor een kurk veld. En ik moet zeggen; dat ligt er mooi bij.”

Brouwer bleef na de opening hangen op het sportpark voor een ander festiviteit. Kees Mocking en Harry van Beek kregen van de KNVB een gouden speld wegens hun verdiensten voor het voetbal in het geheel en natuurlijk SVF in het bijzonder. “Kees heeft als voorzitter bergen werken verricht de laatste jaren. En Harry stond altijd in de bestuurskamer met een lach en koffie voor elke gast klaar, en heeft jarenlang bij de topamateurs gefloten. Twee van die echte Cothenaren met hart en ziel voor de club. Die speld kan dan ook niet goud genoeg zijn”, aldus Brouwer.