Strijdvaardige thuiszorgmiddag Wozoco

22 september 2013

Strijdvaardige thuiszorgmiddag Wozoco

Cothen – Vrijdagmiddag was actiecomité Wij zijn de thuiszorg Wijk bij Duurstede in het Cothense Wozoco om de ouderen daar te informeren over de recente ontwikkelingen binnen de thuiszorg. De aanwezige bewoners kregen het boek Wij zijn de Thuiszorg – 15 krachtige portretten.

Jet Bolhuis van het actiecomité riep de aanwezigen op vooral te gaan stemmen tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar. “De thuiszorgmedewerkers in de gemeente Wijk bij Duurstede zijn de enige in de provincie Utrecht die fatsoenlijk betaald worden voor hun werk. We moeten proberen te voorkomen dat de landelijke afbraak van de thuiszorg ook hier gaat plaatsvinden,” aldus Bolhuis. Volgens haar maakt thuiszorgorganisatie Quarijn daar al een begin mee. “Medewerkers van Quarijn kregen onlangs een brief waarin werd verteld dat overuren niet langer uitbetaald worden. En dat terwijl de zorgmanagers zichzelf jaarsalarissen van rond 90.000 euro toekennen,” legt Bolhuis uit.

Wozoco-bewoner Van Maurik zegt over de thuiszorbijeenkomst: “Ik vond het erg informatief en ben blij dat het actiecomité ons op de hoogte blijft houden.”

Tot slot vroeg Bolhuis de Cothense ouderen met hun thuiszorgmedewerkers in gesprek te gaan en hen te vragen zich aan te sluiten bij het actiecomité als zij problemen ondervinden door de plannen van de regering. Als thuiszorgmedewerkers vragen hebben of zich willen aansluiten bij “Wij zijn de thuiszorg Wijk bij Duurstede”, kunnen ze bellen met Jet Bolhuis: 06-10362603.