Discussieavond: Sociaal en verantwoord bezuinigen

24 december 2010

Discussieavond: Sociaal en verantwoord bezuinigen

Het zijn moeilijke tijden. Het kabinet Rutte bezuinigt fors op de sociale zekerheid. Mensen met een arbeidsbeperking dreigen aan de kant te worden gezet. Starters op de woningmarkt hoeven op niets te rekenen. Gezinnen met een middeninkomen kunnen straks geen betaalbare huurwoning meer krijgen. In de zorg dreigt verschraling en fors hogere eigen bijdragen. Dat heeft zijn uitwerking op lokaal niveau. Er gaat heel wat op de gemeente af komen.

De SP Wijk bij Duurstede gaat niet bij de pakken neerzitten. We blijven ons inzetten voor een eerlijke en rechtvaardige samenleving en lokaal moeten we laten zien dat het echt anders kan ! Of het nu gaat om woningen, zorgvoorzieningen of de bezuinigingen. Ons motto is dat je het samen doet met de bewoners en belanghebbenden. Daar hebben we ons de afgelopen jaren voor ingezet en daarmee gaan we door. Juist nu we als gemeente veel minder geld te besteden hebben, zullen we met elkaar moeten nadenken over hoe we onze voorzieningen overeind houden. We ontkomen niet aan bezuinigingen maar we willen dat sociaal en verantwoord aanpakken

Daarover willen bestuur- en fractieleden graag met jullie in discussie ! We willen graag horen wat jullie ideeën en standpunten zijn over de bezuinigingen, de gevolgen voor onze gemeente en onze SP aanpak.

We nodigen alle leden graag uit voor een discussie avond “Sociaal en verantwoord bezuinigen “ op woensdag 19 januari 2011, 19.30 u in Muziektheater van Ginkel, Rijnstraat 3, Wijk bij Duurstede

We hopen zo veel mogelijk partijgenoten te ontmoeten op 19 januari. Je kunt je aanmelden bij Gerry Odijk. Wil je dat doen voor 9 januari? Tel : 0343 562358