SP populair bij leerlingen Revius

21 februari 2010

SP populair bij leerlingen Revius

DOORN/WIJK BIJ DUURSTEDE – De SP wordt in Wijk bij Duurstede met 5 zetels de grootste partij bij de komende raadsverkiezingen. Tenminste, als het aan de Wijkse leerlingen van VWO 4 en VWO 6 van het Revius Lyceum ligt. Bij een debatmiddag afgelopen week konden de leerlingen vernemen wat de standpunten zijn van de partijen op gemeentelijke vraagstukken. Na afloop volgden de leerlingenverkiezingen. In totaal 96 jongeren uit Cothen, Langbroek en Wijk bij Duurstede brachten hun stem uit.

De SP behaalde 22.9% van de stemmen en zou daarmee dus 5 zetels in de gemeenteraad behalen. CDA, VVD en GroenLinks scoorden respectievelijk 17.7%, 16.7% en 15.6% van de stemmen. Goed voor 3 raadszetels per partij. BBN (BurgerBelangenNu) zou 2 zetels halen met 10.4% van de stemmen. En PvdA, PCG en D66 waren goed voor 6.3%, 5.2% en 5.2% en zouden daarmee elk 1 zetel verdienen.

“Het doet me goed dat de jongeren de SP zo waarderen, laten we hopen dat dit ook op 3 maart ook zo zal zijn.” Lacht Jeroen Brouwer.