Zaterdag 18 april Catch-Up festival in Calypsotheater

12 april 2009

Zaterdag 18 april Catch-Up festival in Calypsotheater

Aanstaande zaterdag 18 april zal in het Calypso Theater aan de Markt te Wijk bij Duurstede het tweede Catch-Up festival plaatsvinden. Het festival geeft bands uit de regio een podium om hun muziek ten gehore te brengen. De voorverkoop van het festival is al enige tijd geleden gestart via kaartverkoop@calypsotheater.nl en Muziekwinkel Tom van Ginkel. Op de avond zelf zijn er ook nog tickets te verkrijgen aan de deur van het Calypso Theater. Echter om zeker te zijn van een kaartje adviseert de organisatie om kaarten in de voorverkoop aan te schaffen. Een toegangskaart kost 5 euro en geeft naast het festival ook toegang tot de speciale afterparty in café De Mallemolen. De deuren van het Calypso gaan om 19.00 uur open voor het publiek. De eerste band speelt om 19.30 uur.

Dice Rebels:

De vergeten kinderen van The King bundelen hun krachten in deze Rockabilly superband. De band bestaat uit Dikkie, Mark, Dicky en Marty.
Invloeden van de band zijn Eddie Cochran, Johhny Cash, Gene Vincent en Elvis Presley.
Deze band is de headliner van het festival en zal een uitgebreide set spelen.
Pure rock-a-billy, right in your face!
www.dicerebels.nl

Kaggel:

De band Kaggel komt uit Leersum en bestaat al sinds het begin van de jaren ’90 van de vorige eeuw. De bandleden ontmoette elkaar geregeld in de kroeg en besloten om muziek te gaan maken. In de beginfase van de band speelden ze voornamelijk covers van andere bands in het Punk en Grunge genre.
Na een aantal jaren stopten ze ermee, sinds 2005 is de band weer bij elkaar.
Kaggel speelt nu in het Nederlands en ook de muziek is wat rustiger dan in de begintijd.
www.kaggel.com

Requested Alms:

Met hun energieke live shows heeft Requested Alms al menig podium laten trillen op haar grondvesten. Geïnspireerd door bands als Green Day, Blink 182, Sum 41 en Bad Religion heeft Requested Alms toch een zeer herkenbare en vernieuwende sound opgebouwd. Heerlijke snelle en explosieve punk, opgebouwd met mooie melodische gitaar riffjes, gespeeld door frontman Dirk Kolkman. Combineer dit met het absurd strakke en snelle drumwerk van Dennis Versteeg en de gelikte bass melodieën van Dick van Vuuren, en je hebt Requested Alms.
www.requestedalms.nl.tt

The Revelations

Deze moderne rock formatie met een ziekelijke 90's punk/rock smaak is in eerste instantie opgericht door Ronny Hamersma en Richard v/d Waerdt in 2006.
Na vele wisselingen in de bandbezetting was de officiële oprichting in 2008 eindelijk een feit.
In dat zelfde jaar werd de band door 272 Records uit Hollywood benaderd om deel te nemen aan de punkcompilatie "Punk Kills vol. 6"
De Revelations gaan in 2009 hun eerste eigen EP opnemen.
www.therevelations.nl

The Spark Plugs:

Deze Wijkse/ Utrechtse band werd in de zomer van 2006 opgericht.
De band maakt harde en strakke punkmuziek.
Op het podium valt de band op door hun energieke en creatieve uitspattingen.
Als laatste band op het Catch-Up festival zullen Berry, Rene, Martijn en Rogier ervoor zorgen dat je vol adrenaline het Calypso Theater zult verlaten.
www.thesparkplugs.nl

Dank aan alle vrijwilligers, bands en sponsors die belangeloos meewerken aan dit festival, hierdoor is Catch-Up ook dit jaar weer zonder gemeentelijke subsidie!

Meer informatie over het festival is te vinden op:
www.catchup.sp.nl