Groot feest bij Levitas

10 december 2017

Groot feest bij Levitas

Foto: Jeroen Brouwer

WIJK BIJ DUURSTEDE – Volleybalvereniging Bourgondië vierde enkele weken geleden al haar vijftig jarig jubileum. Dit weekeinde was het de beurt aan gymnastiek en turnvereniging Levitas.  Joop de Bruin, oud- gymnastiek docent en oud-directeur van de Wijkse MAVO zetten destijds het initiatief op. “En kijk wat er nu van geworden is, een club waar ouderen en de jongste inwoners veel plezier kunnen hebben”, aldus wethouder Sport Jeroen Brouwer.

Brouwer was zelf aanwezig bij een van de drie shows die Levitas opvoerde. En dan niet als wethouder, maar als vader van een van de kinderen die mee deed.  Hij genoot van de uitvoering, waarin het publiek met muziek en film meegenomen werd van de jaren zestig naar de tijd van nu. “Geweldig om te zien hoe zij met allerlei oefeningen en vooral met groepen van echt alle leeftijdscategorieën, jong en oud,  kunnen laten zien hoe goed sporten in het algemeen, en speciaal turnen is”, bekijkt hij.

De jubilarissen bewijzen voor de wethouder hoe de groei uit de jaren zestig voor een enorme aanwas hebben gezorgd aan voorzieningen. “Bij zowel de Bourgondië als Levitas staan er vrijwilligers klaar voor iedereen. Voor zaterdag zijn meer dan honderd mensen bezig geweest. Bij Bourgondië waren vaderlandse toppers met gastlessen en wedstrijden. Dat is echt iets om als samenleving trots op te zijn. Want het hebben van mooie sportfaciliteiten is een ding. Als er dan dit voor terugkomt, is dat de investering waard geweest”, besluit Brouwer.