Nieuwe samenwerking op Mariënhoeve

1 april 2016

Nieuwe samenwerking op Mariënhoeve

Foto: Jan Burger

Wijk bij Duurstede - Goede samenwerking op Sportpark Mariënhoeve! Daarvoor hebben Stichting Wijksport en elf van de twaalf sportverenigingen die actief zijn op het sportpark hun handtekening gezet onder een convenant. Dinsdagavond 29 maart tekende SP-wethouder Jan Burger het convenant namens de gemeente.

Vorig jaar vertrok Arie Kauffman, de voorzitter van Stichting Wijksport.

“Zijn vertrek was mede aanleiding om eens goed naar de organisatie van de stichting te kijken,” aldus Jan Burger. “Er waren knelpunten. Vervolgens stapten ook andere bestuursleden op. Daarna hebben we de afgelopen driekwart jaar uitgebreid met elkaar gesproken om te komen tot een goede samenwerking tussen Stichting Wijksport, de verenigingen en de gemeente. En dat heeft geleid tot een nieuw convenant. Hiermee geven de verenigingen samen met Stichting Wijksport aan, goed te willen samenwerken op Sportpark Mariënhoeve. Een nieuwe en toekomstbestendige organisatiestructuur is het resultaat.”

Nieuwe structuur

De komende maanden wordt de nieuwe bestuursstructuur van Stichting Wijksport verder ingericht. Er komt een nieuw bestuur dat bestaat uit één onafhankelijk voorzitter, drie bestuursleden die affiniteit hebben met de binnensport en drie bestuursleden die affiniteit hebben met de buitensport. Werving vindt nu plaats. Aanmelden kan tot 15 april aanstaande via: voorzitterstafelwbd@gmail.com.

Ook komt er een voorzitterstafel die gevraagd en ongevraagd advies geeft aan het bestuur van Stichting Wijksport. De verenigingen die het convenant ondertekend hebben zijn hierin vertegenwoordigd. Daarnaast wordt de werkorganisatie versterkt en schuift de gemeente regelmatig aan.

Wethouder Jan Burger: “Zo kunnen we echt samen aan de slag op het sportpark. Voor en met elkaar!”

Nieuw bestuur

“Samen met de partijen zoeken we nieuwe bestuursleden voor Stichting Wijksport,” zegt Jan Burger. “We zijn erg blij met het besluit van de gemeenteraad om geld ter beschikking te stellen voor het versterken van de werkorganisatie. In de afgelopen jaren zag je dat bestuursleden van de stichting teveel bezig waren met operationele zaken en te weinig met besturen. Door het versterken van de werkorganisatie wordt besturen weer leuk. Gezien de grote inzet en betrokkenheid van de verenigingen en de versterking van de werkorganisatie, heb ik er alle vertrouwen in dat het mooie sportpark dat we samen hebben opgebouwd een succes wordt.”