SP feliciteert SVL met kampioenschap.

2 mei 2015

SP feliciteert SVL met kampioenschap.

Langbroek - Voetbalvereniging SVL in Langbroek is kampioen geworden in de eerste klasse A. Vandaag wonnen de Langbroekers met 3-1 thuis tegen VV Benschop. “Een geweldige prestatie. Het zat er al een aantal weken aan te komen. Maar nu is het dus echt: SVL speelt volgend jaar in de hoofdklasse!” vertelt een enthousiaste sportwethouder Jan Burger. Samen met de SP-raadsleden Jeroen Brouwer en Hans Pouw was hij aanwezig in Langbroek en vierde het kampioenschap mee.

Foto: Jan Burger

Het team uit Langbroek wist dat het aan één punt genoeg had om kampioen te worden.

“Maar dan moet het natuurlijk nog wel gebeuren. Vorige week ging het uiteindelijk ook mis en werd een gelijkspel behaald,” vertelt Burger.

Foto: Jan Burger

Ali Alkan zorgde na de rust voor de 1-0. Kort daarna wist Glenn Molenaar er 2-0 van te maken. Niels de Jong van Benschop bracht met een tegendoelpunt de spanning nog even terug maar Tom ter Horst maakte aan alle onzekerheid een einde door even voor tijd de derde er in te prikken.

Foto: Jan Burger

Vervolgens barstte het feest los. Een kleine duizend mensen waren getuige van de historische overwinning van SVL.

“Sinds ik negen jaar geleden wethouder ben geworden in Wijk bij Duurstede speelt SVL eigenlijk elk jaar mee voor promotie of het kampioenschap. In een paar jaar tijd is de club van de derde klasse naar de hoofdklasse opgeklommen. Dat is een prestatie van formaat voor een voetbalclub in een kleine kern als Langbroek,” besluit Jan Burger.

Na afloop van de wedstrijd verbleef hij met alle enthousiaste supporters en het bestuur in de kantine om het feest uitgebreid te vieren. De spelers maakten op ‘de platte wagen’ een rondrit door Langbroek.