SP bij Romeinenbaanflats

9 oktober 2023

SP bij Romeinenbaanflats

De Wijkse SP staat aankomende zaterdag 14 oktober van 11.00 uur tot 12.30 uur op de hoek van de Birkastraat en Kaupangstraat met haar kraam.
Iedereen die een vraag, opmerking heeft over de lokale zaken kan langs komen.

Foto: Jeroen Brouwer / SP Wijk bij Duurstede

‘Recent heeft Woonin haar eerste plannen over de Romeinenbaanflats bekend gemaakt. We horen eventueel graag wat de inwoners van deze plannen vindt. Vandaar dat we hier staan. Maar ook voor andere dingen zijn we er’, leggen Frans van der Tol en Ron Meinema uit.

Woonin heeft als verhuurder de huurders op de hoogte gebracht van de plannen voor het optoppen, renoveren, slopen en nieuwbouw. Het hele proces gaat flink wat betekenen voor uw omgeving. ‘We hebben hier al een onderzoek gedaan en een deel van de flats kan wel wat renovatie en betere isolatie gebruiken. Ook ideeën over meer woningen zijn wat ons betreft wel de moeite waard zijn. Dat is allemaal nodig’, aldus Meinema.

Woonin gaat met huurders in gesprek. De SP blijft we ook haar voelsprieten uitzetten. ‘Als het toch naar uw mening niet rechtstreeks lukt bij Woonin, dan kunt u zich altijd bij de SP melden. Wij proberen dan te helpen, met vragen over huurbescherming, geen oplopende kosten of overlast verminderen. En ook over andere zaken kan men langskomen.

De koffie staat klaar’, vult Van der Tol aan.