SP Hulpdienst over Rechtvaardigheid

16 september 2018

SP Hulpdienst over Rechtvaardigheid

WIJK BIJ DUURSTEDE Elke derde woensdag van de maand organiseert de SP in samenwerking met Wijk Helpt een inloopavond van de Hulpdienst. Deze dienst helpt mensen bij het vinden van de juiste hulp als er problemen zijn met financiën, werk, wonen of zorg. Aankomende woensdag kan iedereen die wat extra nodig heeft van 19:00 tot 20:00 binnenlopen bij zaal in het E&E Gasthuis en uw probleem bespreken. ´Na 20.00 uur kunnen mensen komen meepraten over het thema Rechtvaardigheid. Daar is iedereen ook welkom´, vertelt Gert de Heus, een van de organisatoren binnen de SP-Hulpdienst.

Rechtvaardigheid is het thema waarmee de nieuwe SP-fractievoorzitter Lilian Marijnissen afgelopen zaterdag een nieuwe stroom acties aftrapte. ´Want is het rechtvaardig dat multinationals miljarden cadeau krijgen met de afschaffing van de dividendbelasting, terwijl agenten en leraren moeten vechten voor een beetje waardering? Is het rechtvaardig dat de zorgpremie blijft stijgen, terwijl zorgverzekeraars miljarden reserves hebben en de medewerkers in de zorg al jaren uitgeknepen worden? En is het rechtvaardig dat de grootste bedrijven ons land vervuilen en u de rekening daarvoor moet betalen? Daar willen we het de komende maanden over hebben,´ legt De Heus uit.

Maar eerst is er dus ruimte voor inwoners die hulp nodig hebben. Een groep van deskundigen zit elke derde woensdag in de maand dus in het E&E Gasthuis, aan de Gansfortstraat 4, tussen 19.00 uur en 20.00 uur voor hen klaar. Als mensen woensdag niet kunnen komen, kunnen zij ook vragen naar de hulpdienst mailen. Het adres is: hulpdienstwijkbijduurstede@sp.nl. ´Alle hulpvragen zullen vertrouwelijk behandeld worden. Dus als iemand een probleem ervaart, kom gerust langs, dan kunnen we dat samen proberen op te lossen,´ besluit De Heus.