SP met vertrouwde gezichten verder vooruit

8 februari 2018

SP met vertrouwde gezichten verder vooruit

Foto: Jeroen Brouwer / Jeroen Brouwer

WIJK BIJ DUURSTEDE – Enkele weken geleden werden de eerste namen van de SP lijst al bekend. De huidige wethouder Jeroen Brouwer is voor de vierde keer de lijsttrekker. Na al die jaren van besturen heeft de partij niets aan kracht ingeboet. Zij wilt op volle kracht verder vooruit. “Verder vooruit voor iedereen is ons motto. Vooruit met de zorg, met de lokale economie, met woningbouw, het minimabeleid, met sport, onderwijs en cultuur. De boel is financieel helemaal op orde, het beleid op vele fronten uitstekend en er wordt enorm veel met inwoners en organisaties samen gewerkt. Tijd voor de volgende stappen voor Cothen, Langbroek en Wijk”, bekijkt Brouwer.

De lijsttrekker ziet achter zich een ervaren, degelijke en betrouwbare ploeg.  Fractievoorzitter Jan Oechies volgt op nummer twee, de huidige fractieleden Corrie de Groot en Henk Huisman zijn respectievelijk nummer drie en vijf. Nieuw bij de eerste vijf is afdelingsvoorzitter Frans van der Tol die op plek vier staat.  “Het zijn allemaal mensen die zich de afgelopen jaren keihard hebben ingezet, in de raad en op straat. Zoals het hoort binnen de SP”, aldus Brouwer.

Gert de Heus, plek vijftien, en Harold Hunneman, nummer negen, staan op lagere plekken op de lijst. Zij gaan op hun beurt de organisatie vanuit een andere rol versterken. Want het SP-werk is meer dan een keer in de drie weken op een vergadering komen. “Of een keer in de vier jaar een grote mond opzetten, zoals zo veel andere lokale partijen doen”, vindt Brouwer, “Gert en Harold willen verder aan de slag met de hulpdienst en de wijken-in-tour. Zo blijven we in de wijken actief en zijn we er voor de mensen die hulp nodig hebben en dus voor iedereen. Ook daar blijven we uniek in. We roepen niet dat we lokaal actief zijn. we zijn het ook echt. En dat al jaren.”

In totaal staan er 23 namen op de SP-lijst. De top tien wordt compleet gemaakt door nieuwe gezichten; Sanne Merson (docent, nummer 6), universitair docent microbiologie Carlo Brouwer (nummer 7), Langbroekenaar Ingrid Marchal (nummer 8) en ten slotte schilder en lid van het bestuur van ZZP-Bouw Ron Meinema (nummer 10). Volgens Brouwer een uitstekende mix van lokale, betrokken inwoners. Oud-wethouder Jan Burger is lijstduwer. “Jan is en blijft een SP-er. Met alles wat hij voor de Cothen, Langbroek, Wijk en ons als SP heeft gedaan, vind ik het echt tof dat hij op de lijst wilde. Een beter voorbeeld waar wij voor staan, ken ik niet. Zijn beleid heeft de gemeente in de crisis overeind gehouden. Nu gaan we met iedereen verder vooruit brengen”, eindigt Brouwer.