Haagse Langbroekenaar Gerard Minnaar overleden

8 oktober 2017

Haagse Langbroekenaar Gerard Minnaar overleden

LANGBROEK – Onverwacht is afgelopen vrijdag Gerard Minnaar overleden. Als geboren en getogen Hagenees, werd hij dankzij zijn inzet voor vele organisaties een echt onderdeel van Langbroek. “Gerard was een mensenmens en een verbinder. Hij wist mensen die het in het begin niet met hem voor zich te winnen en vervolgens trokken zij samen ten strijde. Gerard is voor de Langbroekse sport heel belangrijk geweest. Hij kon je heel indringend aankijken om vervolgens met een bulderende lach samen het succes te vieren. We zullen hem erg missen”, aldus fractievoorzitter Jan Oechies.

Minnaar werd geboren in Den Haag en is heel zijn leven een trotse Hagenees gebleven. “Maar wel eentje die het prachtig vond om in een ander mooi dorp te wonen”, verwoordt Oechies, “Gerard studeerde economie had verschillende functies, maar zij hart lag bij het onderwijs. Hij was erg sportief en had talent. Hij voetbalde zeer verdienstelijk bij het Haagse ADO. Samen hebben wij enkele jaren badminton competitie gespeeld. Bloedfanatiek wonnen we op karakter vele dubbels. Ons spel was verre van fraai maar uiterst effectief.”

Deze effectiviteit legde hij ook aan de dag bij zijn bestuurlijke taken, zowel in zijn werkloopbaan als privéleven. Hoewel hij een verleden had als VVD-wethouder, waarvoor hij met een piepjonge Hans Marchal ooit nog als wethouder in een college zat, herkende hij zich niet meer in de partij. ‘Nadat hij bij de vernieuwing van het sportpark met Jan Burger te maken kreeg, switchte hij naar de SP. Hij werd lid en was bij de vorige verkiezing onze lijstduwer. Daar waren wij trots op”, aldus Oechies.
Met het verlies, verliezen niet alleen de Langbroekse samenleving en de SP een geweldig figuur. “Het verlies is er in de eerste plaats voor zijn meisje Gerrie, met wie hij 55 jaar om was, zijn kinderen en kleinkinderen. Daar was hij berentrots op. Net zoals hij dat ook was op het feit dat zijn SVL zo hoog speelt. Als samenleving verliezen we met Gerard een wijs lid. Iemand met relativeringsvermogen en een schat aan kennis waaronder mensenkennis. Wij wensen de familie van Gerard veel kracht en sterkte toe”, besluit Jan Oechies.