Aftrap campagne Wijkse SP

18 februari 2017

Aftrap campagne Wijkse SP

Foto: SP Amersfoort

Wijk bij Duurstede – De Wijkse SP-afdeling trapt aankomende vrijdag om 20.00 uur in Muziektheater, in de Rijnstraat, haar lokale campagne af. Kandidaat-Kamerlid Ad Meijer, nummer 20 op de lijst, zal daarbij te gast zijn. “Het zijn belangrijke verkiezingen. Er valt echt wat te kiezen. De gewone hardwerkende Nederlander heeft de afgelopen jaren de rekening van de crisis betaald. Met onze campagne Pak De Macht willen we dat iedereen profiteert van het gunstige economische tij. Dat wij in Wijk doen, gaan we ook landelijk doen; op een sociale manier uit de crisis komen” vertelt afdelingsvoorzitter Frans van der Tol.

Foto: Elton Wollenberg

Kernpunt voor de SP de omwenteling in de zorg. “De prikkel van de marktwerking heeft niet gewerkt. Enkel de zorgverzekeraars en de managers pakken het geld, ten koste van handen aan het bed. De eigen bijdrage is zelfs een boete op ziek zijn. Er is genoeg geld binnen het systeem, om de veranderingen te betalen. Het Centraal Plan Bureau, CBP, heeft de SP-plannen doorgerekend en daaruit blijkt dat het haalbaar is. Als mensen de zorg dus echt belangrijk vinden, is er maar een partij die verandering brengt. Lokaal bewijzen we dat al jaren. We zijn zelfs een gouden zorg en welzijn gemeente. Dat is ook dankzij de inzet van veel ondernemers en betrokken partijen en mensen. Zo hoort het. De mensen moeten mee kunnen denken en werken”, aldus Van der Tol.

De SP plannen zijn überhaupt goed voor de komende jaren, blijkt uit de CPB-cijfers. “ Zo leveren onze plannen 160.000 banen op. Zoals bekend willen we de AOW-leeftijd weer op 65 jaar zetten. Maar ook komen jongeren makkelijker aan het werk, gaan de lonen van de lagere en middeninkomens omhoog en verlaagt de SP de veel te hoge huurprijzen. De plannen scoren gewoon goed op koopkracht, economische groei, verlaging van de lasten en inkomensongelijkheid. Daar kan niemand iets van zeggen. Kortom er is genoeg voor geïnteresseerden om vrijdagavond langs te komen” betoogd Van der Tol.