Fractieberaad SP

8 januari 2017

Fractieberaad SP

Wijk bij Duurstede - Donderdag 12 januari bespreekt de fractie van de SP in de fractieleeskamer in het huis van de gemeente (ingang Steenstraat), de agendapunten van de komende raadsvergadering.

Aan de orde komen de ontwikkelingen rond de winkelcentra de Heul en de Horden. In samenhang daarmee de ernstige verkeersonveiligheid op de "Hoogstraat bij de Lidl en de situatie in de binnenstad.  Op onze enquête in de Heul en de Horden hebben een aantal omwonenden aangegeven met ons mee te willen denken over de problematiek in deze twee winkelgebieden en mogelijke oplossingen. Deze mensen bellen wij binnenkort om met hen en andere belangstellenden verder te praten,"" vertelt dractievoorzitter Jan Oechies..

Verder staat de omgevingsvisie op de agenda.  De omgevingsvisie Kromme Rijnstreek biedt mogelijkheden voor de bewoners in ons buitengebied. "Hierbij gaat onze belangstelling uit naar de rol van de bewoners en de bevoegdheid van de gemeenteraad," legt Oechies uit.

"Op 21 januari organiseren wij een zorgmarkt. Eind 2016 hebben velen zich gebogen over de keuze van de ziektekostenverzekeraar en de vele verschillende en soms erg dure aanvullende pakketten. De mensen die nu ziek zijn moeten, vanwege het eigen risico,  de eerste €385 uit eigen zak betalen. Het eigen risico bedroeg in 2011 € 170,00 en is momenteel meer dan verdubbeld tot € 385,00. Wij brengen de mogelijkheden van het Nationaal Zorgfonds graag onder uw aandacht op 21 januari. Meer informatie volgt,"" vervolgt de fractievoorzitter.

"Komt u komende donderdag 12 januari om 20:15 uur naar ons fractieoverleg om over bovengenoemde punten te praten? Of wilt u andere zaken aan de orde stellen.  U bent van harte welkom in de fractie leeskamer van het huis van de gemeente, ingang Steenstraat," besluit Oechies.