Jeroen Brouwer geïnstalleerd als tijdelijk wethouder

16 december 2016

Jeroen Brouwer geïnstalleerd als tijdelijk wethouder

Foto: Gert de Heus

Wijk bij Duurstede – Tijdens de gemeenteraadsvergadering van dinsdag 13 december is Jeroen Brouwer voor de komende 16 weken geïnstalleerd als wethouder. In deze periode vervangt hij Jan Burger, die helaas wegens ziekte zijn functie niet kan uitvoeren. Bij monde van raadslid Gert de Heus deed de SP haar voordracht. De raad steunde zijn voordracht unaniem. “We zijn zo in ieder geval in het college weer op volle oorlogssterkte”, meldt De Heus.

Liever had de SP'er de voordracht niet gestaan. “Ik sta namelijk met een boodschap die kort en niet leuk is; Jan Burger is ziek. Hij heeft de eerste onderzoeken gehad en in januari gaat men verder kijken. De medici concluderen dat hij nu rust nodig heeft en dat, na vervolgonderzoeken in februari, een definitieve prognose kan worden gemaakt. Omdat Jan rust nodig heeft om zich volledig op zijn eigen situatie te richten, heeft hij ziekteverlof aangevraagd. Een verlof dat vanaf vandaag zestien weken zal duren”, legt hij nog een keertje uit..

Volgens De Heus beschikt de SP gelukkig over vele goede krachten. Jeroen Brouwer heeft van zijn werkgever, de SP Tweede Kamerfractie, de tijd en ruimte gekregen om zich in deze tijd in te zetten als wethouder.  “Jan krijgt zo de rust, die hij na tien jaar hard werken voor de Wijkse gemeenschap nodig heeft. En Jeroen zal zich vol inzetten in het gemeentehuis”, besluit De Heus. Met achttien stemmen tegen nul is de voordracht goedgekeurd.