SP wethouder Jan Burger tijdelijk teruggetreden

29 november 2016

SP wethouder Jan Burger tijdelijk teruggetreden

Foto: Hans Dirksen

Wijk bij Duurstede – Na medisch onderzoek hebben de SP en hun wethouder Jan Burger besloten dat de laatste zich tijdelijk terug zal trekken als wethouder. Fractievoorzitter Jeroen Brouwer zal vanaf 13 december zijn taken officieel overnemen, terwijl Jan Oechies de plek als fractievoorzitter opvult.  “De eerste onderzoeken wijzen uit dat hij niet de volle honderd procent kan geven.  Hij gaat verder onderzocht worden, waarbij definitief vastgesteld kan worden wat er aan de hand is en wat de prognose is. Nu heeft hij rust nodig”, leggen Brouwer en afdelingsvoorzitter Frans van der Tol uit.

Verder onderzoek staat ingepland en zal de komende weken plaatsvinden.  “We hopen met dit besluit Jan en zijn familie tijd en rust te geven om het onderzoeksproces af te ronden, zodat hij zich niet druk hoeft te maken over het bestuur. Daarnaast is het voor de organisatie ook belangrijk om te weten wat er nu gaat gebeuren”, aldus Van der Tol, “Jan moet even niks extra aan zijn hoofd hebben en die rust gunnen we hem, met alle respect. Daarom zullen wij de komende weken, zowel de SP en als rest van het college, extra stappen moeten zetten om hem in de luwte te houden.”