SP steunt winkeliers en wil parkeerplaatsen en speelvoorziening

7 november 2016

SP steunt winkeliers en wil parkeerplaatsen en speelvoorziening

Foto: Elton Wollenberg

Wijk bij Duurstede - Afgelopen vrijdag, 4 november, stond in het AD een stukje over het mogelijk sluiten van de parkeerplaatsen rond winkelcentrum de Heul. “Er zijn maar liefst 2.660 handtekeningen hiervoor in de afgelopen weken opgehaald. Het is niet vreemd dat winkeliers en omwonenden tegen een eventuele sluiting in protest komen. Zeker met de komende decemberperiode is het voor met name de winkeliers van groot belang om zo veel mogelijk plek te houden en hun klanten te trekken,” vertelt SP-raadslid Jeroen Brouwer.

Ook de vraag voor meer speelruimte snapt de SP. “Bij eerder SP-onderzoek bij winkelcentrum De Heul kwam dit punt ook naar voren. Het is een gegeven dat de jeugd graag een goede speelplek terugziet in het gebied. Kinderen gaven ook aan graag wat meer te kunnen spelen dan enkel in de voetbalkooi, hoe leuk deze voor hen is. Maar misschien dat er vooruitlopend op de bouw van de nieuwe school een plek kan worden gevonden voor een speelvoorziening. Wat daarnaast speelt, is dat de kans groot is dat er binnenkort rondom De Heul nieuwbouw komt , met extra woningen en er extra parkeerplaatsen komen. Kortom: kan aan beide wensen worden voldaan?” vraagt de SP-voorman.

Volgens de partij kan bij de definitieve invulling van het hele gebied van De Heul pas een nieuwe speelvoorziening komen. Maar daar wil de SP niet op wachten. “We begrijpen dat er door de Jumbo en de Lidl op dit moment wordt gesproken over de toekomst van het gebied. Het wordt tijd dat zij nu eens kijken naar het belang voor de gehele buurt en omgeving. We verwachten als fractie binnenkort daarover uitsluitsel te krijgen en vragen het college nadrukkelijk om vooruitlopend op de herstructurering te kijken naar de mogelijkheden voor realisatie van een nieuwe speelvoorziening voor de jeugd,” aldus Brouwer.

Bedankt voor de steun. Er valt nog meer over te vertellen.
Bea Kokje en mijn persoontje zijn er klaar voor.