Lionsclub Levefanum organiseert heerlijk diner in grote kerk

5 november 2016

Lionsclub Levefanum organiseert heerlijk diner in grote kerk

Foto: Jan Oechies

Wijk bij Duurstede - Gisterenavond (vrijdag) werd opnieuw voor 120 deelnemers een sponsorbuffet door de Lionsclub Levefanum gehouden. De Wijkse Lionsclub organiseerde voor de tiende maal met succes deze avond.  “Het werd gehouden in de grote kerk op de Markt. Er werd Italiaans gekookt en het was erg gezellig. Je zit met mensen aan grote tafels en er worden allerlei leuke gesprekken gevoerd. En wat natuurlijk ook mooi is dat het geld wordt besteed aan goede doelen,” vertelt SP-wethouder Jan Burger.

SP-raadslid Jan Oechies was eveneens aanwezig. “Er is veel werk verzet. En het eten was prima. De gasten waren zeer tevreden. Er is weer een heerlijk diner op tafel gezet. De kerk was omgebouwd tot een gezellig restaurant en er was ook nog muziek om de mensen te vermaken,” vertelt het SP-raadslid.

De leden van Levefanum, waaronder SP-raadslid Jan Oechies hebben de gerechten voor dit diner zelf bereid. De ingrediënten maar ook het servies werden gesponsord door Wijkse ondernemingen. Henk Lakerveld stond in de bakkerij om alle gerechten op de goede temperatuur te brengen.

“De gasten genoten van de gezelligheid en het voortreffelijke eten en drinken. En wat natuurlijk geweldig is, is dat het geld wordt besteed aan goede doelen in onze gemeente,” laat wethouder Jan Burger weten.

Wethouder Jan Burger was één van de gasten en zat aan tafel bij Anita en Philip Korff de Gidts. Anita is aan een rolstoel gekluisterd. Haar hulphond Butler assisteert haar sinds 2008 en maakt de gevolgen van haar Multiple Sclerose leefbaar. Philip is voorzitter van de stichting “De Hond Kan De Was Doen”. Deze stichting organiseert de opleiding van honden. Een kostbare aangelegenheid. De opbrengsten van het diner zijn voor deze stichting. De exacte opbrengst is later deze week bekend. Het is een initiatief waar veel mensen aan meedoen en bij veel mensen bekend is.

“Wat ook mooi is, is dat deze maaltijd altijd begin november wordt gehouden en veel mensen daar rekening mee houden.  Op die manier wordt elk jaar een mooi bedrag overgemaakt aan goede doelen. Ons WMO-beleid is ruimhartig, maar het kan onmogelijk het werk dat Butler voor Anita doet vervangen. Aan de andere kant is het diner van de Lions een prachtige manier om geld bijeen te brengen en de gasten een onvergetelijke avond te bezorgen,” eindigt de SP-wethouder.