Shantyfestival was weer een groot succes

25 september 2016

Shantyfestival was weer een groot succes

Foto: Jan Burger

Wijk bij Duurstede - Afgelopen zaterdag was er het 14e ‘Shantyfestival Rijn en Lek’ in het centrum van Wijk bij Duurstede.  Veel koren uit de regio traden op. “Maar liefst zestien koren brachten zeemans- en andere liederen ten gehore op acht verschillende podia verspreid over de historische binnenstad. Het was prachtig om te zien. En datzelfde gold ook voor de mooie oude boten in de haven,” vertelt bestuurslid Elton Wollenberg van de SP.

Dit jaar waren er voor het eerst ook gemengde koren. Daarnaast werden in het centrum van de stad, op de Markt, oude ambachten gedemonstreerd. Bovendien lag de haven vol met tientallen antieke schepen.

Foto: Jan Burger

“Wat natuurlijk ook hielp, was het mooie weer. De binnenstad was gewoon helemaal vol met mensen die kwamen kijken en genieten van de sfeer en de leuke liederen die werden gezongen. Ook de winkeliers en natuurlijk de horecaondernemers hebben een mooie dag gehad,” vertelt Wollenberg.

Ook in de haven was het druk. Er lagen veel oude schepen en dat bracht een bijzondere sfeer.

“Het was gewoon erg leuk om die oude schepen te bekijken. Je zag de mensen gewoon genieten. Kortom, Wijk heeft zichzelf weer prima op de kaart gezet. De complimenten voor de organisatie van dit shantyfestival,” besluit het SP-bestuurslid.