Brandweer ‘in het zonnetje’ gezet met haring

27 juli 2016

Brandweer ‘in het zonnetje’ gezet met haring

Foto: Jan Burger

Wijk bij Duurstede - Afgelopen maandagavond werden de mannen van de brandweer ‘in het zonnetje’ gezet door Drees Klaassen van de Plinten- en Profielencentrale (PPC). Hij bood hen zijn haring en andere lekkere hapjes aan die hij tijdens de haringparty begin deze maand ‘had binnengesleept’. “Mooi om te zien en ook erg goed dat onze brandweer hiermee een leuke avond had. Een heel goed initiatief van Drees Klaassen,” vertelt SP-wethouder Jan Burger.

Naast het gebruikelijke vaatje haring werden door leden van de ondernemerskring zogenaamde kavels aangeboden voor het goede doel. De opbrengst van de veiling was maar liefst 3.420 euro.

“De haringparty werd volgens traditie begin juli gehouden in De Veldpoort en de opkomst was prima. De veiling was geheel vernieuwd en er werd een prima opbrengst binnengehaald voor het goede doel. Een bijzonder onderwerp was de start van het project De Wijkse Dienst. Het gaat daarbij om elektrisch aangedreven personenvoertuigen, waarmee men kan worden vervoerd vanaf het busstation naar het industrieterrein. Een mooie samenwerking tussen de lokale ondernemers, de OndernemersKring Wijk bij Duurstede (OKW), de gemeente en de Regionale Sociale Dienst (RSD),” voegt Jan Burger nog toe.

De Plinten- en Profielencentrale (PPC) deed het hoogste bod op het haringvaatje. En het was volgens Burger een erg leuk initiatief om daarmee de brandweer in het zonnetje te zetten.

“Ook goed om te zien was dat vanuit de brandweer de suggestie werd gedaan om bij onze lokale bedrijven nog eens de aandacht te vragen om vrijwilliger te worden bij de brandweer. Onze bedrijven hebben daarbij een mooie voorbeeldfunctie. Kortom, het was een leuke avond en iedereen genoot er van dat onze brandweermensen weer eens positief in beeld waren,” besluit de SP-wethouder.