Kanovereniging Dorestad viert 25 jarig bestaan

14 februari 2016

Kanovereniging Dorestad viert 25 jarig bestaan

Foto: Jan Burger

Wijk bij Duurstede - Dit weekend bestaat kanovereniging Dorestad 25 jaar. SP-wethouder Jan Burger was afgelopen zaterdag bij de receptie in het clubhuis aanwezig. “Er kwamen veel mensen op af. En het is gewoon leuk om te zien dat jong en oud bij de kanovereniging actief is. En het 25-jarig bestaan is een mooi resultaat en dan is het heel terecht en natuurlijk leuk om daar met elkaar bij stil te staan,” laat hij weten.

Het bestuur van kanovereniging Dorestad nodigde haar leden, oud-leden en hun partners uit voor de viering van het 25-jarig bestaan. Het cluhuis is gevestigd aan de Kromme Rijn, op de grens van de gemeenten Wijk bij Duurstede en Bunnik aan de Leemkolkweg 18.

Er werden toespraken gehouden door Anita Blees, voorzitter van de kanovereniging en Charles Füss, bestuurslid van de Toeristische Kanobond Nederland (TKBN).

Wethouder Jan Burger feliciteerde de leden eveneens met hun 25-jarig bestaan en vertelde dat zij voor een bedrag van 250 euro een geschenk mogen uitzoeken. Vervolgens werd het glas gehevenen en werden de leden die sinds de oprichting van de vereniging lid zijn in het zonnetje gezet. Er werd tevens een fotoboek gepresenteerd en leden konden een t-shirt bestellen met het logo van de kanovereniging.

De kanovereniging organiseert overigens zeer regelmatig leuke activiteiten en natuurlijk de nodige vaartochten.