Carnaval in Wijk bij Duurstede en Cothen

7 februari 2016

Carnaval in Wijk bij Duurstede en Cothen

Foto: Jan Burger

Cothen/Wijk bij Duurstede - Het is weer carnaval bij de Brienkneuters en de Kaieschaiters. “Het is geweldig wat hier allemaal gebeurd. Een geweldige sleuteloverhandiging afgelopen woensdag bij de Brienkneuters. En de Krasse Knarrenmiddag op vrijdag was heel leuk om mee te maken. Zeker met het piratenkoor uit Wijk bij Duurstede. En dan de optochten en het kindercarnaval vanmorgen in de sporthal. En dan hebben we vanavond en morgen nog,” laat wethouder Jan Burger weten.

Volgens hem is het heel bijzonder wat er allemaal deze dagen in Wijk bij Duurstede en Cothen gebeurd: “Het vraagt veel voorbereiding en het programma is zeer uitgebreid. Kortom de mensen die hiermee aan de slag zijn geweest mogen trots zijn op het programma. De optochten in Kaieschaitersstad en ‘s avonds in het Brienkneutersdorp waren zeer uitgebreid. Weer heel veel en mooie wagens. Ook bij de verlichte optocht in Cothen. Het was erg druk en er kwam veel publiek op af.”

Foto: Jan Burger

Kortom, volgens de SP-wethouder mogen de inwoners uit Wijk bij Duurstede en Cothen trots zijn op wat er dit jaar weer allemaal georganiseerd wordt.

Foto: Jan Burger

“Wat dat betreft doen we niet onder voor wat er in het zuiden van ons land gebeurd. En wat ook erg leuk is, is dat er voor alle doelgroepen wat georganiseerd wordt. Vanmorgen was ik met mijn kleindochter bij het kindercarnaval die dit jaar voor het eerst in de nieuwe sporthal werd gehouden. Met ‘One Two Trio’. Gewoon heel erg leuk! Daarom bedank ik bij deze alle vrijwilligers en mensen die zich dit jaar weer hebben ingespannen voor dit geweldige carnavalsfeest,” laat Burger weten.