Sjoerd Uitslag verlaat gemeenteraad

30 juni 2015

Sjoerd Uitslag verlaat gemeenteraad

Wijk bij Duurstede - Het SP-raadslid Sjoerd Uitslag beëindigt per 8 juli zijn werkzaamheden. Dit heeft hij laten weten in een brief aan de burgemeester. De reden voor zijn vertrek is dat hij verwacht om op korte termijn met zijn vriend uit de gemeente te verhuizen. “We hadden ooit samen een droom om naar Zweden te gaan. Die droom is nu dichtbij,” aldus Uitslag.

Foto: Jan Burger

Raadslid Sjoerd Uitslag vertrekt vanaf 8 juli uit de raad

Uitslag kwam na de verkiezingen van maart 2014 ook tot zijn eigen verrassing in de raad. “We waren de grote winnaar en hadden opeens vijf zetels. Zodoende kwam ik er ook bij. En dat terwijl we al geruime tijd het plan hadden om in Zweden te gaan wonen. Ik verwachtte dat dit nog wel zeker een raadsperiode zou duren, maar de ontwikkelingen gaan toch sneller dan we dachten en bij het hele proces komt regelwerk kijken. Daarom kan ik helaas niet de volledige raadstermijn volmaken.”

Fractievoorzitter Jeroen Brouwer vindt het vertrek van Uitslag jammer. “Sjoerd is een altijd scherp in debat en een goede analist. Dat zullen we als fractie echt wel gaan missen. Daarnaast was hij tien jaar geleden een van de initiatiefnemers van onze lokale afdeling. Het is dus mede aan hem te danken dat wij als SP hier überhaupt zitten. Daar zullen we hem altijd dankbaar voor zijn. We zullen dus zeker ook contact met hem blijven houden. Al was het maar voor partijvakanties in Zweden,” lacht Brouwer.

Uitslag zelf kijkt met een goed gevoel terug op zijn tijd in de raad. Hij zal het werk zeker gaan missen: “In het bijzonder natuurlijk mijn partij- en fractiegenoten. Maar de gemeente in zijn geheel. We zijn hier enkele jaren geleden niet voor niets komen wonen. De drie kernen zijn en blijven geweldig. Ik zal het fietsen over de Langbroekerdijk, in de Ossenwaard of over de Lekdijk enorm missen. Ik wens mijn opvolger in ieder geval veel plezier en succes,” besluit hij.