Jan Burger en Jeroen Brouwer geïnterviewd voor SP-blad

1 februari 2015

Jan Burger en Jeroen Brouwer geïnterviewd voor SP-blad

Wijk bij Duurstede - Wethouder Jan Burger en fractievoorzitter Jeroen Brouwer van de SP in Wijk bij Duurstede zijn geïnterviewd door medewerkers van de Spanning, het wetenschappelijke huisblad van de SP. “We mochten hierbij tekst en uitleg geven over onze werkwijze in Wijk bij Duurstede en het feit dat we uitgegroeid zijn tot de grootste partij en waarom we nu alweer voor de derde periode mee mogen doen in het college. Want dat is best bijzonder,” leggen de twee uit.

Foto: Elton Wollenberg

Straatactie met Jan Burger en Hans Pouw

Partijsecretaris Hans van Heiningen en journalist Peter van Sas kwamen kijken wat nu het geheim van Wijk is. “Nou is dat er niet echt natuurlijk,” lacht Jan Burger. “We houden gewoon vast aan de SP-formule: luisteren naar mensen, kijken wat de problemen zijn. En dat uitwerken doen we dan vervolgens met een grote groep: met de mensen om wie het gaat, met het bestuur en de fractie.”

“Dat staat bij ons nu al al die jaren goed,” vult Brouwer hem aan. “En we weten natuurlijk redelijk goed wat er onder de mensen leeft. Niet alleen in de zorg maar ook bij verenigingen, ondernemers, enzovoorts.”

Lees het hele interview terug via: https://sp.nl/spanning/2015/spanning-12015-wat-kan-nederland-leren-van-belgie