Hoogste punt nieuwe sporthal bereikt

31 januari 2015

Hoogste punt nieuwe sporthal bereikt

Wijk bij Duurstede - Op vrijdagmiddag 30 januari was het feest op het sportpark Mariënhoeve. Het hoogste punt van de bouw van de grote nieuwe sporthal werd bereikt. Arie Kauffman, voorzitter van Stichting Wijksport, sprak samen met wethouder Jan Burger de aanwezigen toe. “We verwachten dat eind augustus de nieuwe hallen in gebruik kunnen worden genomen,” liet Kauffman weten.

Foto: Jan Burger

SP-wethouder Jan Burger sprak een dankwoord uit richting de vele vrijwilligers die het initiatief van de bouw van het nieuwe binnensportcomplex mogelijk hebben gemaakt. “En natuurlijk wil ik de mannen van Sportsphere bedanken, die met hun werkzaamheden zorgen voor deze prachtige nieuwe hallen,” aldus de wethouder.

De nieuwe, grote sporthal bestaat straks uit drie onderling verbonden hallen en een kleinere hal. In het sportcomplex krijgen de turn- en gymanstiekvereniging, de korfbalvereniging, en alle andere verenigingen die gebruik maken van de Horden- en Vikinghal straks hun plek. “Vooral voor turn- en gymnastiekvereniging Levitas gaat een grote wens in vervulling: een ‘eigen’ hal met een vaste opstelling voor toestellen. Levitas maakt nu nog gebruik van diverse, soms sterk verouderde sportlocaties,” vertelt Jan Burger.

Arie Kaufmann liet tenslotte nog weten dat “een kleine groep bezig is om te bezien of ter gelegenheid van de opening van het complex er een sportfeest georganiseerd kan worden.”

De vele aanwezigen maakten een rondgang in de nieuwe sporthal en de bijeenkomst werd afgesloten met een samenzijn in de OMNI-hal.