Voedselbank blijft gymzaal Weidedreef gebruiken

30 juli 2014

Voedselbank blijft gymzaal Weidedreef gebruiken

Wijk bij Duurstede - De Voedselbank Kromme Rijn blijft de komende jaren de voormalige gymzaal aan de Weidedreef in Langbroek gebruiken voor de opslag en het samenstellen van voedselpakketten. Het college van burgemeester en wethouders van Wijk bij Duurstede heeft hiertoe besloten. Door het besluit mag de Voedselbank tot en met 31 juli 2017 gebruik blijven maken van de voormalige gymzaal. Hierna is er nog een extra verlengingsmogelijkheid tot en met 31 juli 2019.

De ondertekening van de nieuwe overeenkomst vond plaats in het gemeentehuis te Wijk bij Duurstede. Daarbij waren Jaap Remme, Cor van Echtelt (beiden van de Voedselbank Kromme Rijn) en SP-wethouder Jan Burger aanwezig.

Volgens Jan Burger is de voedselbank een belangrijke voorziening. “De voedselbank mag daarom op onze steun rekenen. De afgelopen periode hebben steeds meer gezinnen daarvan gebruik gemaakt, ook vanwege de economische crisis en de toenemende werkloosheid.”

Vanwege het verlengde gebruik van de voormalige gymzaal is het wel noodzakelijk dat er schilderwerk aan de buitenkant van het gebouw worden gepleegd. “In de afgelopen jaren is het onderhoud minimaal geweest, omdat de voormalige gymzaal binnen afzienbare tijd zou worden gesloopt. Maar met de verlenging van het contract moet het gebouw wel aan de nodige kwaliteitseisen blijven voldoen. De gemeente gaat hiervoor zorgen,” aldus de wethouder.

Sinds februari 2012 stelt de gemeente de gymzaal kosteloos ter beschikking aan de Voedselbank. Het uitgiftepunt is ingericht bij Stichting Binding in Wijk bij Duurstede.