Armoede werkt niet

30 juli 2014

Voedselbank blijft gymzaal Weidedreef gebruiken

Wijk bij Duurstede - De Voedselbank Kromme Rijn blijft de komende jaren de voormalige gymzaal aan de Weidedreef in Langbroek gebruiken voor de opslag en het samenstellen van voedselpakketten. Het college van burgemeester en wethouders van Wijk bij Duurstede heeft hiertoe besloten. Door het besluit mag de Voedselbank tot en met 31 juli 2017 gebruik blijven maken van de voormalige gymzaal. Hierna is er nog een extra verlengingsmogelijkheid tot en met 31 juli 2019.

De ondertekening van de nieuwe overeenkomst vond plaats in het gemeentehuis te Wijk bij Duurstede. Daarbij waren Jaap Remme, Cor van Echtelt (beiden van de Voedselbank Kromme Rijn) en SP-wethouder Jan Burger aanwezig.

21 november 2012

Kinderen van de rekening

Wijk bij Duurstede - Ruim 350.000 kinderen in Nederland groeien op in armoede. Voor hen is er geen geld voor gezonde voeding, kleding of sportclub. Zij krijgen de rekening van de crisis gepresenteerd. Schattingen in de gemeente Wijk bij Duurstede wijzen op ruim 300 kinderen in de leeftijd tot 15 jaar die hier mee te maken hebben.

30 januari 2011

SP wil lokaal initiatief ‘Armoede werkt niet!’

Armoede werkt niet
WIJK BIJ DUURSTEDE - De SP in Wijk bij Duurstede wil dat er een lokaal initiatief komt ‘Armoede werkt niet!’ Zo kan met gelijkgestemde partijen, zorginstellingen en belangenorganisaties tegengas worden gegeven aan de kabinetsplannen voor de sociale zekerheid. “Korten op uitkeringen van gezinnen met kinderen, werken onder het minimumloon, schrappen van noodzakelijke zorg is namelijk asociaal,” aldus fractievoorzitter Jeroen Brouwer.