AED HartstikkeNodig plaatst laatste reanimatiekast

17 november 2013

AED HartstikkeNodig plaatst laatste reanimatiekast

Wijk bij Duurstede - Afgelopen donderdag is de laatste AED-kast voor het project Hartveilig Wijk bij Duurstede in gebruik gesteld. ”Daarmee staan er in totaal 15 kasten in de gemeente en is de bereikbaarheid optimaal. Afgelopen voorjaar zijn we als eerste gemeente in de provincie Utrecht aangesloten op de alarmdienst 112. Inmiddels is het belang daarvan ook duidelijk aangetoond,” aldus initiatiefnemer en voorzitter Jan Oechies.

De laatste kast hangt aan de gevel van de woning op de Nachtegaal 63. Daarmee maakte de bewoner zijn steun voor het project ook duidelijk. Na afloop werden de gasten verwelkomt met koffie en wat lekkers.

De ingebruikname geschiedde door John van Engelen, manager Bedrijfsvoering Operationele Zaken/Hoofd MKA van de Regionale Ambulance dienst en wethouder Jan Burger.

Jan Burger dankte de aanwezige bestuursleden van AED HartstikkeNodig voor hun inzet en vertelde dat het een goed voorbeeld is van hoe een initiatief kan uitgroeien tot een uitstekende organisatie die letterlijk van levensbelang is voor de inwoners van Wijk bij Duurstede: “En dat dan vooral dankzij de inzet van maar liefst 200 vrijwilligers.”

De achterliggende maanden zijn vrijwilligers van het project overigens zes maal ingezet bij een noodsituatie.  “Daarmee heeft AED HartstikkeNodig haar belang bij de eerste hartzorg in onze gemeente aangetoond," aldus Jan Oechies, die tevens raadslid is voor de SP. Het initiatief voor AED HartstikkeNodig is ooit ontstaan vanuit een aantal actieve leden van de partij.

Reacties

Geweldig initiatief gemeente utrechtse heuvelrug kan niet achterblijven, bert homan go!