Frans van der Tol nieuwe voorzitter SP

20 april 2013

Frans van der Tol nieuwe voorzitter SP

Robbie Dekker feliciteerd zijn opvolger Frans van der Tol
Wijk bij Duurstede - De algemene ledenvergadering van de SP in Wijk bij Duurstede heeft Frans van der Tol aangewezen als voorzitter. Hij neemt het stokje over van Robbie Dekker, die zich meer met scholingsactiviteiten van de partij wil bezighouden. “We hebben een uitstekende wethouder, een goed functionerende raadsfractie en ruim honderd leden, waarvan velen een actieve bijdrage leveren. Ik zie de toekomst en de raadsverkiezingen in maart 2014 met vertrouwen tegemoet,” vertelt de nieuwe afdelingsvoorzitter.

Tijdens de ledenvergadering werd teruggeblikt op de activiteiten van de partij in de afgelopen periode, maar ook gekeken naar de toekomst. “We zijn er om voor en met de lokale samenleving aan de slag te gaan. Juist nu is dat van belang. Solidariteit is bijvoorbeeld niet zomaar een woord. Hoe geef je daar invulling aan bij bezuinigingen in de zorg? En hoe kunnen we onze lokale economie versterken? Hoe houden we de woningbouw aan de gang? Dat zijn belangrijke vraagstukken. De komende tijd zullen we nog vaker als partij op straat aanwezig zijn en met mensen en organisaties in contact treden om het daarover te hebben. En natuurlijk vergeten we daarbij de kernen Cothen en Langbroek niet,” aldus van der Tol.

Nieuw bestuur SP Wijk bij Duurstede
Naast de nieuwe voorzitter is Sanne Werson benoemd tot organisatiesecretaris. Zij vervangt Gerry Odijk, die wel gewoon actief blijft in de SP-afdeling. Max van der Ham en Elton Wollenberg zijn bestuursleden. Henk Huisman wordt penningmeester. Jeroen Brouwer maakt als voorzitter van de raadsfractie automatisch deel uit van het bestuur.