“Sta op voor de zorg!”

17 maart 2013

“Sta op voor de zorg!”

Wijk bij Duurstede - Thuiszorgmedewerkers laten zich de komende weken op veel plaatsen zien. Op zaterdag 16 maart zijn op de markt in Wijk bij Duurstede enkele honderden handtekeningen opgehaald. “Waarom? Omdat de bezuinigingen van de regering zorgen voor loondump en het verdwijnen van de zorg in veel huishoudens. Alleen al hier in onze gemeente dreigen honderd mensen hun baan te verliezen,” vertelt Jet Bolhuis, die zelf ook werkzaam is als huishoudelijk medewerkster.
 Wij zijn de thuiszorg

Met steun van de SP hebben de lokale thuiszorgmedewerkers de krachten gebundeld in ‘Wij zijn de thuiszorg Wijk bij Duurstede’. In heel het land zijn inmiddels dergelijke groepen aktief en op zaterdag 6 april aanstaande wordt er door de Abvakabo FNV een grote demonstratie gehouden in Den Haag. “Daar doen we vanuit Wijk bij Duurstede ook aan mee. De vakbonden zorgen voor gratis busvervoer. Iedereen kan zich opgeven via: www.strijdvoorthuiszorg.nl.

De huishoudelijke zorg is van groot belang voor mensen die in hun eigen huis hulp nodig hebben. Bijvoorbeeld voor chronisch zieke mensen en ouderen. Bovendien zijn we de oren en ogen van de zorg. Daarom roep ik iedereen om op te staan voor de zorg en ons te steunen,” laat Bolhuis weten.

De komende weken zijn de thuiszorgmedewerkers aanwezig op de markt en in de winkelcentra om handtekeningen op te halen. De SP gaat bovendien over de kabinetsplannen voor de zorg een huis-aan-huis-krant uitdelen. Voor meer informatie kan men terecht bij: Frans v.d. Tol, tel.nr. 0343-571635 of e-mail: fransvandertol360@hotmail.com.