SP-Tweede Kamerlid Manja Smits in muziektheater

19 augustus 2012

SP-Tweede Kamerlid Manja Smits in muziektheater

Wijk bij Duurstede - Op woensdagavond 22 augustus start de SP-afdeling Wijk bij Duurstede de campagne voor de aanstaande landelijke verkiezingen met als gast Tweede Kamerlid Manja Smits. “Zij vroeg afgelopen week de minister haar verantwoordelijkheid te nemen omdat leerlingen in het speciaal onderwijs niet naar school kunnen vanwege bezuinigingen op leerlingenvervoer. Tijdens de avond worden trouwens landelijke, maar ook actuale lokale thema's besproken”, laat afdelingsvoorzitter Robbie Dekker weten.

Lokale onderwerpen die aan bod komen zijn bijvoorbeeld het recreatieterrein Gravenbol en zorgboerderij De Bossewaard. “En hoe gaat de SP om met bestuursverantwoordelijkheid. Daar hebben we hier in Wijk ervaring mee”, aldus Robbie Dekker. Wethouder Jan Burger is gevraagd om interviews te houden en wordt daarnaast zelf bevraagd. Er is live muziek en allerhande promotiemateriaal verkrijgbaar. De avond begint om 20.00 uur en wordt gehouden in het muziektheater aan de Rijnstraat. "Iedereen is welkom," besluit Dekker.

De partij is komende zaterdag eveneens van 11.00 tot 15.00 uur te vinden in de winkelcentra De Horden en De Heul. Daar worden folders uitgedeeld en gesprekken gevoerd met het winkelend publiek. In de wijk De Heul houdt de SP een onderzoek naar de wenselijkheid en mogelijkheden om het winkelcentrum en de voorzieningen in de wijk te vernieuwen.