SP gaat de kernen en wijken in

25 augustus 2012

SP gaat de kernen en wijken in

Wijk bij Duurstede - In een goed gevulde zaal van het muziektheater gaf de SP in Wijk bij Duurstede afgelopen woensdag de aftrap voor haar verkiezingscampagne. “Op 12 september gaat het er om. Gaan we voor een socialer of een liberaler Nederland”, aldus afdelingsvoorzitter Robbie Dekker. Allerlei thema’s kwamen aan de orde, zoals zorgboerderij De Bossewaard, recreatieterrein De Gravenbol, bezuigingen landelijk en in de gemeente, Europa en toekomst van Nederland.

Tweede Kamerlid Manja Smits sprak na afloop over een bijzondere avond. “Bijeenkomst in Wijk bij Duurstede. Strijdbaar en besturend, inspirerend en reëel. SP kan niet besturen? Wijk bewijst het tegendeel!” was er te lezen op haar twitter.
De interviews en de films werden door de vele bezoekers gewaardeerd en het verkiezingsmateriaal vond gretig aftrek. Eric Mastenbroek met zijn band zorgde voor een muzikale afsluiting.

Aanstaande donderdag (30 augustus) gaat de SP de wijk De Heul in met Tweede Kamerlid Paulus Jansen. Dan wordt er met bewoners gesproken over de toekomst van het winkelcentrum en de wijk. En op zaterdag is de SP-kraam te vinden in Langbroek en Cothen (’s morgens) en ’s middags en ’s avonds tijdens KLEURRIJK uit in WIJK.