SP op bezoek bij Museum Dorestad

4 maart 2012

SP op bezoek bij Museum Dorestad

Vrijdagavond 2 maart hebben de leden van de SP een bezoek gebracht aan Museum Dorestad. Het Museum was speciaal voor de SP deze avond opengesteld. Er werd een rondleiding verzorgd waarbij een levendig beeld werd gegeven van de bebouwing, de nijverheid en het dagelijks leven in Dorestad.

Na ontvangst met koffie en thee werd er een korte inleiding gegeven door Albert Daverschot van het museum. Vervolgens hebben twee vrijwilligers de SP-ers rondgeleid door de verschillende tijdvakken van de geschiedenis. Daarna was er nog wat tijd om stil te staan bij de verschillende tentoonstellingen.

Voor de SP is Museum Dorestad een belangrijke voorziening in de gemeente. Het vervult verschillende maatschappelijke functies. Zo komen mensen meer te weten over de lokale geschiedenis, maar anderzijds werken er ook veel vrijwilligers en stagiaires . Het is een van de bindende factoren in de samenleving. SP-voorzitter Robbie Dekker was dan ook heel blij met de inspirerende avond. “Wanneer je lokaal politiek bedrijft moet je ook weten iets de geschiedenis en het cultureel erfgoed van de omgeving. En het Museum is de plek om daar meer over te weten te komen,” aldus Dekker. Ook het museum was blij met de komst van de SP. Zo zegt Daverschot: “Ik denk dat het heel belangrijk is dat een politieke partij zich op deze manier interesseert voor de lokale geschiedenis”.