SP kiest nieuw afdelingsbestuur

15 januari 2012

SP kiest nieuw afdelingsbestuur

WIJK BIJ DUURSTEDE - De ledenvergadering van de SP in Wijk bij Duurstede heeft afgelopen vrijdag tijdens een ledenvergadering een nieuw bestuur gekozen. Als voorzitter is Robbie Dekker benoemd. Volgens Dekker kan de partij een bijzondere periode tegemoet zien: “In de peilingen doen we het goed en we laten in het gemeentelijk bestuur zien dat het echt anders en socialer kan. Tegelijkertijd moeten we samen met de mensen en belangenorganisaties knokken tegen de landelijke bezuinigingen”.

Frans van der Tol, Jeroen Brouwer, Sanne Werson, gerry Odijk en Robbie Dekker

Robbie Dekker was de afgelopen maanden al tijdelijk afdelingsvoorzitter. Naast Dekker werd ook Sanne Werson als bestuurslid gekozen. Samen met Frans v.d. Tol (penningmeester), Gerry Odijk (organisatiesecretaris) en Jeroen Brouwer (als fractievoorzitter) vormen zij het nieuwe afdelingsbestuur.

Wethouder Jan Burger gaf in zijn toespraak de met enkele tientallen leden goed gevulde zaal in het Feuniksgebouw een bestuurlijk overzicht van het afgelopen jaar. Daarbij kwamen natuurlijk de bezuinigingen aan de orde, maar ook de wijze waarop de partij met een eigen huis-aan-huis krant de belanghebbenden daarbij heeft betrokken. Verder zijn speerpunten: versterking van de zorg, nieuwe woningbouwplannen en de nieuwe Wet Werken naar Vermogen. “De mensen aan de onderkant van de samenleving moeten op onze steun kunnen blijven rekenen,” aldus de wethouder.

Tijdens de afdelingsvergadering werden de (oud) raadsleden Henriëtte Sanders en Gert de Heus in de ‘bloemen gezet’ vanwege hun werkzaamheden voor de partij. Na het de toespraken en de bestuursverkiezing werd tenslotte op informele wijze het nieuwe jaar ingeluid.