Start bouw Oranjehof

26 juni 2010

Start bouw Oranjehof

Jan Burger wil bouwen
LANGBROEK - Deze week vindt de start plaats van de verplaatsing van het sportcomplex van SVL in Langbroek. Wethouder Jan Burger geeft op woensdag 30 juni aanstaande het officiële startschot. “Er wordt een nieuw sportcomplex aangelegd. Dat moet dit jaar gebeuren. Op de vrijkomende ruimte komen daarna een woonzorgcentrum met het Dorpshuis, de Piet de Springerschool, de buurtsuper en tientallen woningen voor starters, gezinnen en senioren,” vat de wethouder samen.

Het startschot wordt gegeven tijdens de aanleg van de bouwweg rondom het sportcomplex en de toekomstige nieuwbouwwijk. De wethouder geeft nog maar eens aan dat de plannen voor de nieuwe wijk gemaakt zijn in samenspraak en met actieve inbreng van inwoners en organisaties uit Langbroek: “In 2003 gaf een groep bewoners aan dat men graag zag dat er een woonzorgvoorziening voor ouderen zou komen. Met de steun van SVL, woningstichting Volksbelang, zorginstelling Quarijn en een heel actieve meedenkgroep, de omniumgroep genaamd, zijn de plannen uitgewerkt.”

De plannen worden dus breed gedragen. In een periode van zo’n vier jaar worden de woningen gebouwd. Op die manier kunnen zoveel mogelijk inwoners uit Langbroek zelf aan bod komen.

Maandagavond 28 juni aanstaande wordt er een informatiebijeenkomst gehouden in het dorpshuis in Langbroek. Dan worden de werkzaamheden rondom het sportcomplex nader toegelicht en worden de laatste tekeningen getoond van de multifunctionele accommodatie die door de architect samen met de meedenkgroep zijn opgesteld. De bijeenkomst begint om 20.00 uur.