SP verspreidt krant over bouwplannen

13 december 2009

SP verspreidt krant over bouwplannen

WIJK BIJ DUURSTEDE – De SP verspreidt de komende week huis-aan-huis zo’n 10.000 kranten over de bouwplannen in Wijk bij Duurstede. “Het gaat om onze jaarkrant. Vorig jaar was het thema de zorg. Het leek ons een goed idee om dit jaar de inwoners eens te informeren over de verschillende bouwplannen die er zijn”, aldus afdelingsvoorzitter Hans Pouw.

In de krant benadrukt de SP nog eens het belang van het samen met de bewoners en belanghebbenden ontwikkelen van bouwplannen. Ook schrijft raadslid Gert de Heus een artikel over de noodzaak om voldoende huurwoningen (minstens 30%) in de Geer II te realiseren. Verder staat er informatie in de krant over de financiële ondersteuning van de provincie voor de Wijkse bouwplannen. En het lokaal maatwerk, waardoor nieuwe woningen met name aan inwoners van de gemeente of de kernen Cothen en Langbroek kunnen worden toegewezen.

Hans Pouw: “De bouw van voldoende betaalbare woningen in onze gemeente is van groot belang. Voor starters, gezinnen en ouderen. We zijn daarom erg blij dat de komende tijd voor ouderen geschikte woningen worden opgeleverd, zoals op het Veilingpark de huizen van de Willem van Abcoudestichting. Verder gaat de paal dit voorjaar de grond in voor nieuwbouw voor starters aan de Steenstraat en woningen bij het Ewoud & Elisabeth Gasthuis. Ook in Cothen en Langbroek zijn de plannen nu zover dat er het komend jaar weer gebouwd gaat worden. Zo kunnen we echt aan de slag in het belang van de Wijkse woningzoekenden.”