Catch-Up poppodium in muziektheater

1 november 2009

Catch-Up poppodium in muziektheater

WIJK BIJ DUURSTEDE - Een podium, muziek en publiek, dat zijn de ingrediënten voor Catch-Up, een organisatie die is voortgekomen uit een initiatief van de Wijkse SP-afdeling. Drie bands, Breakdown, Quiver Of Ashes en Birds of a Feather, zullen op vrijdagavond 20 november het podium bestijgen en het publiek voorzien van een heerlijk avondje gitaarrock. “Het wordt al weer de derde keer. Dit maal in het Muziektheater Van Ginkel in de Rijnstraat”, legt Gert de Heus uit.

Breakdown is een ‘softrockband’, met soms stevige uithalen, die zouden passen bij een hardrockband. De band bestaat uit twee gitaristen Riccardo en Nick, waarbij de eerste gitaar speelt, en de vocals voor zijn rekening neemt. De Heus; “Sinds oktober zijn ze druk doende met hun eerste album. De songs gaan over dagelijkse zaken en hun visie daarop. Dit wordt een heuze primeur, want het publiek zal voor het eerst kennis maken met hun muziek en teksten.”

Quiver of Ashes is ook nieuwe aan het Wijkse muziekfront. Met hun stevige rocksound laten ze zich niet graag in een hokje stoppen. “Fuck de hokjes, wij zijn Quiver! Een rockband, met gitaar, bas, drum en een uitstekende zangeres” kondigen zij zelf aan. “Wij zullen daar maar in meegaan”, lacht De Heus.

Birds of a Feather is een begrip binnen ‘Straight Edge Hardcore-punk wereld’. De organisatie is dan ook vereerd dat zij het Catch-Up podium willen betreden! “Hun biografie begint in midden jaren ‘80. En ondanks vele wijzigingen in de formatie is de boodschap niet veranderd. Ze staan voor een positieve levensstijl en een betere samenleving. Wat willen we nog meer.”

Organisator De Heus merkt dat Catch-Up langzaam een begrip begint te worden. “We hebben grote ambities, maar vooralsnog doen we gewoon wat we leuk vinden en dat is plaatselijke en regionale bandjes een podium geven”, aldus De Heus, “En gezien het Wijkse geluid halen we onze doelen voor de derde keer: opnieuw geven we nieuw talent een kans. Zo werken we aan een vaste cultuurplaats voor de lokale jeugd.”
Meer informatie is te vinden op https://catchup.sp.nl