Protest tegen verhogen AOW-leeftijd

19 augustus 2009

Protest tegen verhogen AOW-leeftijd

WIJK BIJ DUURSTEDE – In het najaar beslist het kabinet of het vasthoudt aan het plan de AOW-leeftijd te verhogen naar 67 jaar. Tot die tijd voert de SP in het hele land campagne om de mensen voor te lichten en handtekeningen te verzamelen. Ook in Wijk bij Duurstede is de SP actief. Op woensdag 26 augustus aanstaande zijn leden van de partij te vinden op de markt om steun te krijgen voor de actie: ’65 blijft 65’.

“Ouderen hebben recht op een welverdiende rust. Daarom werd ooit afgesproken: dat je vanaf je 65ste niet meer hoeft te werken en recht hebt op een pensioen. De regering wil nu vanwege de crisis die leeftijd verhogen naar 67 jaar. Maar deze maatregel is ongewenst, onzinnig en onnodig”, laat bestuurslid Robbie Dekker van de SP-afdeling Wijk bij Duurstede weten.

De SP staat op het standpunt dat iedereen die wil nog wil werken na 65 jaar dat mag, maar is tegen de verplichting om door te werken.

“De rekening van de crisis wordt nu bij de mensen gelegd die er niets mee te maken hadden.
De SP staat pal voor de AOW-leeftijd van 65 jaar. We kunnen daarbij alle hulp van u gebruiken. Daarom roepen we ook de inwoners van onze gemeente op om te protesteren tegen deze plannen”, aldus Dekker.
Aanstaande woensdag is hij met een aantal actieve leden zichtbaar aanwezig op de markt in Wijk bij Duurstede.
Mensen kunnen ook digitaal de petitie ondertekenen via de website van de SP.

Zie ook: http://www.65blijft65.nl/