SP heeft Hart voor Zorg

23 december 2008

SP heeft Hart voor Zorg

Jaarkrant hart voor de zorg
WIJK BIJ DUURSTEDE - Met als titel ‘Een partij met hart voor de zorg’ verspreidt de SP de komende weken haar plaatselijke jaarkrant. Bijna 10.000 exemplaren komen in de brievenbussen in Cothen, Langbroek en Wijk binnen. “We informeren de mensen over onze plannen op het gebied van zorg. Reacties zijn natuurlijk meer dan welkom,” vertelt fractievoorzitter Jeroen Brouwer.

In de krant is te lezen over de plannen voor een Hospice, een huisartsenpost, de acties van de Stichting AED HartstikkeNodig en de mogelijke oprichting van een Wijkse thuishulporganisatie. Verder is SP-wethouder Jan Burger geïnterviewd. Brouwer; “Minder overheid en meer markt, is het motto in de zorg. We ondervinden de gevolgen van het beleid meer en meer. Maar we leggen ons daar niet bij neer, maar proberen, landelijk en lokaal, tegengas te geven en met voorstellen te komen hoe het anders kan.”

Landelijk kwam de SP in het nieuws met het winnen van de Gouden Loekie 2008, voor het beste TV-spotje van het jaar. Het publiek koos tijdens een rechtstreekse TV-uitzending een SP-reclamespotje. “In het spotje is te zien hoe een bejaarde vrouw zichzelf uitkleedt, als symbool van de thuiszorg die wordt uitgekleed. Politieke partijen vonden het filmpje nogal ver gaan en smakeloos. De Reclame Code Commissie oordeelde toen al dat de het spotje nergens de grenzen overschreed. Nu heeft ook de Nederlandse kijker dat getoond, dat het een goede actie was. Met het winnen van deze Gouden Loekie is er opnieuw en terecht aandacht voor de problemen in de thuiszorg. Wij doen dit via onze jaarkrant iets dunnetjes over”, eindigt Brouwer. De jaarkrant is ook terug te vinden op de website, www.wijkbijduurstede.sp.nl.