Gouden Loekie voor reclamespot thuiszorg

19 december 2008

Gouden Loekie voor reclamespot thuiszorg

Thuiszorg film
Donderdagavond heeft de reclamespot van de SP over de thuiszorg de Gouden Loekie 2008 gewonnen. In het spotje is te zien hoe een bejaarde vrouw zichzelf uitkleedt, als symbool van de thuiszorg die wordt uitgekleed. De uitverkiezing is een steun in de rug voor de SP die zich landelijk en plaatselijk maximaal inzet voor een goede en bereikbare thuiszorg.

Toen het spotje afgelopen voorjaar op tv kwam, ontstond er nogal wat commotie. Enkele politieke partijen vonden dat het filmpje niet overeenkwam met de werkelijkheid. Ook zou het filmpje smakeloos zijn. De Reclame Code Commissie oordeelde echter dat de het spotje de grenzen van de goede smaak heeft opgezocht, maar ze nergens had overschreden. Ook vond de commissie het filmpje niet misleidend.

Het publiek kon tijdens een rechtstreekse uitzending gisteren op Nederland 1 stemmen op vijf spotjes, waaronder dus het spotje van de thuiszorg. Het is overigens heel bijzonder dat een reclamespot van een politieke partij wint. Het winnen van de Gouden Loekie zorgt voor nieuwe aandacht voor de problemen in de thuiszorg.