De SP Wijk gaat buurten in de buurt

30 september 2008

De SP Wijk gaat buurten in de buurt

De SP wil zich steeds nadrukkelijker inzetten in en voor de buurten. Volgens de SP-fractievoorzitter Agnes Kant is de publieke sector hard aan verbetering toe: “De buurt biedt een buitenkans om tot de noodzakelijke schaalverkleining en menselijke maat te komen. De buurt is een goede schaal om de publieke zaak te organiseren. De staat moet dit overigens niet van bovenaf opleggen, maar moet wel voor de infrastructuur zorgen.”

In onze gemeente heeft de SP dit al een keer in het klein opgezet met haar WenSPut-actie. Hierbij konden mensen aangeven wat nu de kleine zaken waren die klachten opriepen.

Om te kijken hoe we dit verder moeten organiseren, gaan wij met onze leden in gesprek, en wel op vrijdag 3 oktober om 20:00 uur in het Feuniksgebouw. Een drietal onderwerpen zal op deze avond besproken worden. Ten eerste wat de lokale afdeling al doet als het gaat om kleinschaligheid in de wijk. Ten tweede op welke fronten we ons nog moeten inzetten en als laatste hoe wij als politieke organisatie nog beter de banden met de buurten kunnen aanhalen.

Iedereen die mee wil praten is welkom.