Eerste muziekfestival Catch-up

3 februari 2008

Eerste muziekfestival Catch-up

Jongeren en popmuziek zijn twee belangrijke thema’s voor de SP. Om deze twee lokaal aan te pakken, zette de Wijkse afdeling van de partij een nieuw muziekfestival op. Aankomende zaterdag is vanaf 20.00 uur de eerste aflevering van Catch-Up, een festival met enkele bandjes uit de gemeente. ‘’Dat is heel toepasselijk in het Muziektheater aan de Rijnstraat 3. Radio 90FM zal hier ook bij aanwezig zijn‘’, meldt organisator Gert de Heus.

Om duidelijk te maken dat er ook iets voor en door jongeren gedaan moest worden, pakte de SP de handschoen op. Het idee ontstond om een wedstrijd voor bandjes te houden. Via een speciale site konden bandjes zich opgeven. Het groeide uit tot een heus festival. Er staan vier bandjes en een DJ op de Wijkse planken, allemaal van Wijkse bodem. De Heus; ‘’Het punkbandje Between Birth en Death heeft de eer om de allereerste band te zijn die drie kwartier komt optreden. Zij trappen om 20.15 uur af.‘’

De rockers van Inshore mogen vanaf 21.15 uur de zaal plat spelen, waarna pianist Thijmen Vonk om 22.00 uur de avond voorziet van een gevoelige noot. De moderne rock and rollers van Carrera staan als hoofdact op de affiches. ‘’Dat is een band die al op vele Europese en landelijke podia heeft uitgeblonken. Zij weten dus hoe ze een hoogtepunt moeten creëren. Na het gitaargeweld sluit Jurre van der Spek het festival af. Hij voegt tussen 0.00 en 01.00 uur electrohouse aan het evenement toe. Dus dan kan er nog lekker een uurtje gedanst worden‘’, lacht De Heus.
De organisator heeft voor komende zaterdag een groep vrijwilligers klaarstaan, ook 90FM DJ’s, Marcel Tiggelman (Tiggelmania) en Erik Hartman (Demoroom) zullen actief meewerken om het festival tot een succes te maken.

Kaarten voor het festival zijn aan de deur verkrijgbaar. Deze kosten vijf euro per stuk, waarbij de eerste consumptie gratis is. ‘’Deze worden gesponsord door Café de Malle Molen. Ook schilderbedrijf Ron Meinema, D’Yvon design, SIRE Catering en klusbedrijf Roeptumaar meldden zich spontaan als sponsor aan. ColorSpace heeft daarnaast geholpen met het maken en drukken van de posters. Ook van die kant hebben we dus de nodige hulp gehad‘’, eindigt De Heus.

Steun de Nederlandse popmuziek