Voorbereidingen Catch-Up festival in volle gang

17 december 2007

Voorbereidingen Catch-Up festival in volle gang

De voorbereidingen voor het Catch-Up festival, voor jongeren en beginnende bandjes, zijn in volle gang. De SP-afdeling Wijk bij Duurstede organiseert op zaterdag 9 februari a.s. een avond waar lokale muziekbandjes zich kunnen presenteren. De avond wordt georganiseerd met medewerking van muziekschool Tom van Ginkel en Radio 90FM, dat de optredens ook zal uitzenden. Geïnteresseerde bandjes kunnen zich nog tot het einde van deze maand opgeven.

Bij de jongerenafdeling van de SP, Rood, staat popmuziek al jaren hoog op de agenda. Enkele maanden geleden startte zij met een petitie waarbij aan minister Plassterk gevraagd werd meer te investeren in muziek als nationale muziekuiting.
“We luisteren vaak naar internationale talenten, terwijl onze eigen talenten niet aan de bak komen. En dat terwijl er genoeg talent rondloopt”, legt SP-raadslid en organisator Gert de Heus van het festival uit. “Als Wijkse SP wilden we daarbij nog een stapje verder. Samen met anderen gaan we op zoek naar lokaal talent. Want in onze gemeente zijn veel bandjes, zangers en zangeressen. Die willen we op het Catch-Up festival de ruimte geven om op te treden. Er wordt samengewerkt met Radio 90FM, dat de optredens zal uitzenden op de radio. Alle bandjes krijgen zodoende de optredens op een demo mee naar huis en filmpjes hiervan komen ter promotie op You Tube en Hyves”, vertelt het raadslid.

Inmiddels hebben zich de eerste bandjes en muzikanten opgegeven. Ook zijn er gastoptredens van reeds meer bekende namen in de Wijkse muziekwereld. “Het wordt op die manier een mooie avond en mix van muzikale optredens. De deelnemers en het programma worden begin januari bekend gemaakt. Hoewel zich al verschillende groepen en muzikanten hebben aangemeld, is er nog ruimte voor beginnende bands,” laat Gert de Heus weten.
Tot het einde van deze maand zijn nog aanmeldingen mogelijk. Dat kan via de SP-site, https://catchup.sp.nl. Voor informatie kan ook gebeld worden met Gert de Heus, via telefoonnummer 06-23464648.

Het officiele programma volgt begin januari 2008.