Marga Aandewiel over de SP Hulp- en Informatiedienst

20 april 2007

Marga Aandewiel over de SP Hulp- en Informatiedienst

Vanaf 1 maart is de Wijkse SP Hulp- en Informatiedienst officieel van start gegaan. Wat doet deze Hulpdienst nu precies? ‘’We zijn een soort vraagbaak voor burgers en wij proberen zo goed mogelijk op alle vragen een antwoord te geven’’ zegt Marga Aandewiel van de Hulpdienst, ‘’De vragen kunnen zeer uiteenlopend zijn, dat kan variëren van vragen rondom huurrecht, sociale zekerheid, arbeidsrecht, familierecht. Het kan ook gaan over problemen in de wijk, klachten over instanties of wet- en regelgeving.’’

De Hulpdienst bekijkt dan of er vragen bij zijn, die op gemeentelijk politiek niveau thuishoren of landelijk. De Hulpdienst is dus ook een beetje de oren en ogen van de Wijkse burgers. Op deze manier krijgt de SP een betere indruk van wat er zoal leeft .Ook wordt zo duidelijk met welke wet- en regelgeving burgers problemen hebben.

‘’We zijn dus vooral politiek bezig met de hulpvragen, maar zullen altijd ons best doen om hulp te bieden bij niet politieke kwesties d.m.v. een advies of juiste doorverwijzing’’, verduidelijkt Marga.
.
De SP Hulp- en Informatiedienst is dagelijks te bereiken via telefoonnummer. 0343-574438 of via email: wijkbijduurstede@sp.nl. Ook is er iedere eerste vrijdag van de maand een inloopspreekuur van 19.00-20.00 uur in het SP Lokaal 3, Feuniksgebouw, Walplantsoen 14.