Problemen in de thuiszorg; de druk lijkt voorlopig van de ketel.

27 augustus 2006

Problemen in de thuiszorg; de druk lijkt voorlopig van de ketel.

Zoals u in de lokale kranten hebt kunnen lezen is er, op dit moment geen patiënten stop voor onze regio in de thuis zorg. Er gingen geluiden dat uitsluitend nieuw aangemelde terminale patiënten in de zorg genomen zouden worden. Dit had kunnen leiden tot een “verstopping” in de veel duurdere zorg in de ziekenhuizen, revalidatie centra en verpleeghuizen.

Na lang aandringen van onder meer de SP heeft staatssecretaris Ross eindelijk bekend gemaakt dat ze extra geld gaat uittrekken voor de thuiszorg. Er komt 95 miljoen euro extra beschikbaar om de knelpunten op te lossen. Of deze extra donatie van mw. Ross de problemen werkelijk en structureel zal oplossen betwijfelen wij zeer. Volgens een inventarisatie van Zorgverzekeraars Nederland die eerder vandaag verscheen is er 125 miljoen extra nodig voor zowel de thuiszorg als de ambulante geestelijke gezondheidszorg.

De SP houdt de vinger aan de pols en wil graag weten als de thuiszorg gaat stagneren. Om een nog beter beeld en meer voorbeelden van de problematiek willen we graag van u weten of u problemen ondervindt bij het verkrijgen van thuiszorg.

Heeft u recht op thuiszorg of een andere vorm van AWBZ-zorg maar krijgt u die niet? Zijn er wachtlijsten?
Uiteraard wordt uw melding vertrouwelijk behandeld. Mail nu met de SP!