Inwoners Stenen zeer tevreden met omgeving

19 december 2017

Inwoners Stenen zeer tevreden met omgeving

Foto: Jeroen

WIJK BIJ DUURSTEDE – De SP stond afgelopen weekeinde met haar tent aan de Stenen. Vanaf het kruispunt tussen de Overloop en Zeeuwse Steen trokken enkele leden de wijk in. Net als aan de andere kant van de Hordenweg, rond de Amstel en de Kotter, waren de bewoners tevreden over hun leefomgeving. “Daar was het gemiddelde al hoog in de zeven. Hier gaven de mensen de wijk zelfs een 8,1”, meldt SP-voorzitter Frans van der Tol.

Het leefklimaat vinden de Stenen-bewoners meer dan goed.  De verkeerssituaties zijn overzichtelijk en ook met het parkeren is men over het algemeen tevreden.  “Omwonenden vinden dat de kinderen veilig buiten kunnen spelen. Dat vinden ze belangrijk.  Het is zo een gezellige wijk, geeft men aan. Zeker nu de actie Schoon-de-winter in heeft plaatsgevonden, krijgt ook het groen een voldoende.  De bewoners wonen hier dus graag”, bekijkt Van der Tol.

Nog meer dan in de ander wijken nodigen de Wijkenaren op de Stenen mensen van buiten aan om vooral in Wijk te komen wonen. “Ze vinden Wijk gezellig, oud en historisch, met leuke evenementen zoals de Kerstmarkt die men enorm waardeert.  ‘Niet groot, maar wel gezellig’, omschreef iemand.  Het openbaar vervoer kan wel beter en veel mensen halen de koopzondagen aan”, legt de SP-voorzitter verder uit.

De komende weken gaat de SP verder de wijken in. Dan zullen zij ’s avonds in enkele straten huis-aan-huis de vragenlijsten rondbrengen en ophalen. Vanaf vandaag is deze ook te downloaden van de website, wijkbijduurstede.sp.nl (onder downloads). Ingevulde formulieren kunnen gemaild worden naar wijkbijduurstede@sp.nl.  “Inwoners zijn enthousiast en vertellen graag wat zij van hun leefomgeving vinden. Omdat we op dergelijke dagen niet alle deuren langs kunnen, gaan we later terug om in enkele straten mensen te bevragen. Zo krijgen we een mooi compleet beeld voor onze lijst, die we als actielijst aan ons verkiezingsprogramma zullen plakken”, besluit Van der Tol.